zondag 17 september 2017

♪ De bohoom die wohordt hoe langer hoe dikker ♪


Een van de aangename aspecten van geneologisch onderzoek is de mogelijkheid om de stamboom steeds dikker te zien worden. We vinden van tijd tot tijd nieuwe (oude) namen die zich natuurlijk eerst moeten bewijzen voor ze aan de familieboom mogen worden toegevoegd. Iemand plaatst bijvoorbeeld de resultaten van een aanverwante familie op het internet en vermeldt een mij - tot dan toe - onbekende naam. Dat betekent: werk aan de winkel! Als dan na enig speurwerk bevestigd wordt dat deze persoon toch heus bestaan heeft, slaak ik een zucht van verlichting, klop de gegevens vrolijk in in Aldfaer, voeg de documentatie toe, sluit de laptop en slaap die nacht heerlijk.
Maar soms kloppen ontbrekende familieleden zèlf aan mijn deur. Niet letterlijk hoor! Enige dagen geleden kreeg ik geweldig nieuws: de kleinzoon van een van mijn ooms stuurde me een e-mail. Deze meneer blijkt de zoon te zijn van een volle nicht van wie ik alleen nog vaag wist dat ze bestond. Hetzelfde geldt voor haar broers en zussen. Juist van deze oom en tante ontbraken de gegevens van hun nageslacht. Jammergenoeg blijken inmiddels alle nichten en neven te zijn overleden. Alleen een aangetrouwde nicht is nog in leven.
De kleinzoon, mijn achterneef dus, vond mijn mailadres op een site waar ik ooit een beknopte stamboom van de Posten had geplaatst. Hij blijkt zich ook al jarenlang met genealogisch onderzoek bezig te houden, een gelukje, dus. We hebben inmiddels wat basisgegevens uitgewisseld. Ik ben weer helemaal in mijn nopjes en zal ook de familie in Australië op de hoogte brengen.
Het leven is mooi!

Aantal personen in mijn bestand: 125.232 (was 123.903)
Aantal personen met de achternaam Post: 16.162 (was 
16.086)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten