woensdag 26 juli 2017

Nog meer lekkers

Zo, de Australiërs zijn binnengehengeld, de banden met deze tegenvoeters aangehaald, versterkt en uitgebreid met nog wat nazaten van het lang geleden geëmigreerde echtpaar. Ik heb mijn zuster, die elders in Nederland woont, op de hoogte gebracht en ook zij heeft nu contact met enkele van hen. Ik was helemaal in mijn element en heb nu, eveneens via het onvolprezen Facebook, contact met twee in Nederland wonende, andere nichtjes, die op hun beurt ook weer nichtjes van elkaar zijn. Met die dames heb ik nog geen afspraken gemaakt voor een ontmoeting, maar ook zonder dat verloopt de hernieuwde kennismaking heel prettig.
Via deze hedendaagse contacten hoop ik natuurlijk ook weer wat nieuwe informatie over het verleden van onze familie te achterhalen. Als jongste kind van het jongste kind van mijn grootouders ga ik er namelijk van uit dat oudere neven en nichten wat meer weten over hun afkomst, hetzij in de vorm van documentatie, hetzij puttend uit eigen ervaringen. Zij hebben bijvoorbeeld oma nog gekend, die overleden is in het jaar voordat ik geboren ben. Van opa zullen ze zich niet veel herinneren, die is namelijk helaas al in 1929 overleden. Ik betwijfel of er nog iemand van de familie in leven is, die deze man gekend heeft.
Hoop doet leven.

Aantal personen in mijn bestand: 123.903 (was 122.991)
Aantal personen met de achternaam Post: 16.086 (was 
15.808)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten