dinsdag 16 juli 2013

Long time - no blog

Na een webloginspiratieloos jaar breng ik de geïnteresseerde lezer weer eens op de hoogte van de vorderingen op vooroudergebied. Het afgelopen jaar heb ik me voornamelijk beziggehouden met onderzoek van mijn vaders familie, met af en toe een frivool uitstapje naar andere verre of nabije familieleden.

Tot mijn verbazing biedt WieWasWie, afgezien van wat kinderschoenengedoe in het begin, nu inhoudelijk zo ongeveer hetzelfde als het ter ziele gegane Genlias, maar de zoekmogelijkheden zijn zo veel beter. Op een aantal forums en in andere weblogs lees ik nogal wat gemopper over de nieuwe site, maar moeders is tevreden. Wildcards, zoeken op twee personen, zoeken op plaatsnaam en nog zo wat: het kan allemaal. En er verschijnen veel, heel veel resultaten, niet meer die irritante maximum 250 van v/h Genlias.


Een paar puntjes van verbetering zijn er nog wel. Zo krijg ik twee of meer identieke resultaten per gebeurtenis als ik op alleen een achternaam zoek en die naam meer dan één keer in de betreffende akte voorkomt. Komt vast nog wel goed.

Aantal personen in mijn bestand: 110.047 (was 98.875)
Aantal personen met de achternaam Post: 13.682 (was 11.774)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten