vrijdag 15 juni 2012

Zou het...?

Deze week googelde ik routinematig maar weer eens op de combinatie 'achternaam+"geboren"+oudst gevonden geboorteplaats' in de flauwe hoop dat er op een goede dag iets nieuws over mijn familie zou opduiken. Behalve een eindeloze lijst onzinlinks vond ik toch iets dat er hoopvol uitzag. Op een voorouderforum stelde iemand een vraag over een familielid dat én Post heette én in Haselünne geboren zou zijn. Het was een vraag die al een paar jaar geleden gesteld was en die ik al enkele malen eerder gezien had, maar het ging om een Post van wie ik de verwantschap nog niet had kunnen ontdekken en die ik na opname in mijn bestand met een dik vraagteken had gemarkeerd.
Deze keer besloot ik de stoute schoenen aan te trekken en nam contact op met de vraagsteller. Deze meneer reageerde prompt en heel enthousiast. Volgens hem is genoemde persoon wel degelijk een bloedverwant. Ik ontving als bijlage bij zijn antwoord een complete kwartierstaat van mijn eigen betovergrootvader.
De briefschrijver leverde daarmee nog meer goed nieuws: hij heeft op zijn beurt contact met een andere genealoog die hem ervan heeft verzekerd dat niet Haselünne maar Eschendorf bij Rheine de stamplaats van onze familie is, wat betekent dat ik er zo maar een stuk of drie nieuwe generaties bij zou hebben!
(Er ligt weer een nieuwe wereld aan mogelijkheden open. Zo zie ik natuurlijk nieuwe reisjes naar Duitsland in het verschiet, wat erg optimisch is omdat mijn Duits zo goed is als eh... nou ja, niet zo goed dat ik er vlot mee uit de voeten kan.)
Deze week ben ik erg in mijn nopjes.

Aantal personen in mijn bestand: 98.875
Aantal personen met de achternaam Post: 11.774

Geen opmerkingen:

Een reactie posten