zondag 2 januari 2011

Same old same old

Roze spritsjes Na mijn laatste bericht is voor de zoveelste keer een probleem in mijn Aldfaerbestand ontstaan. Het meest frustrerende is dat ik niet eens weet of de oorzaak een bug of zwakke plek  in het programma is of dat ik zelf iets heel raars heb gedaan.

Elk bericht sluit ik, voor mijn eigen statistiekhonger, af met het aantal personen dat ik op dat moment in het bestand heb verzameld en met het aantal personen met mijn achternaam. Toen ik een volgend bericht op deze manier wilde afsluiten, zag ik tot mijn schrik dat er opeens zomaar ruim 3.000 personen 'verdwenen' waren.  Gelukkig maak ik dagelijks veiligheidskopiexebn. Maar tussen de datum van de kopie die nog compleet is en de datum van ontdekking van de vermiste personen zaten twee weken, een periode waarin ik toevallig buitengewoon speur- en vindzaam was geweest.

Ik heb diep nagedacht, handige it-experts in mijn directe omgeving geraadpleegd, Aldfaerdeskundigen gemaild en iedereen was diep begaan, maar niemand kon een pasklare oplossing bieden voor het samenvoegen van de twee bestanden.

Ooit komt er wel een dag dat ik de verloren zonen en dochters weer een voor een terughaal. Samenvoegen van Aldfaerbestanden kan wel, maar het verwijderen van dubbele personen moet handmatig gebeuren, dus dat is geen optie. Een andere hinderpaal is dat het niet mogelijk is om twee Aldfaerbestanden tegelijk te openen op xe9xe9n machine.

Deze zomer, op een mooie dag, sleep ik de eettafel naar het raam bij het terras. De deur naar de tuin moet open, zodat ik de vogels kan horen. Dan zet ik mijn notebook naast die van mijn echtgenoot op de tafel, comfortabele kantoorstoel erbij, een kan limonade, een schaal omakoekjes (sprits met roze streepje) voor de sfeer onder handbereik en zo moet het dan weer allemaal goed komen met mijn almaar groeiende dode familie.

Aantal entry's: 81.170

Aantal met mijn achternaam: 8.038

Geen opmerkingen:

Een reactie posten