dinsdag 2 maart 2010

Roots (re)visited

Vorige week heb ik voor het eerst van mijn leven het plaatsje in Duitsland bezocht waar mijn oudst gevonden rechtstreekse voorvader halverwege de achttiende eeuw gewoond heeft met vrouw en minimaal een zoon. Die zoon werd daar geboren, en ook diens zoon. Deze laatste emigreerde naar Nederland, waar zijn nazaten zich vestigden in de stad waar uiteindelijk oog mijn grootouders geboren zijn. Het verslag van dit reisje vindt u hier.

In het kader van het invoeren van alle personen met mijn achternaam kan ik melden dat ik op dit moment bezig ben in Drenlias. En daar ben ik voorlopig nog niet mee klaar; tot nu toe zijn alle geboorten van personen, hun huwelijken, die van hun kinderen en de overlijdens van die personen, hun echtgenoten en kinderen ingevoerd tot en met 1883. Het werk vordert traag, want steeds als ik een persoon tegenkom met dezelfde achternaam en hij of zij is nog niet in mijn bestand, dan moet ik op zoek naar andere bronnen om een verband te vinden. Dat kost veel tijd, want het moet allemaal naadloos in elkaar passen. En er is nog vxe9xe9l te doen, maar het blijft onveranderd leuk.

Aantal entry's: 69.503

Aantal met mijn achternaam: 5681

Geen opmerkingen:

Een reactie posten