zaterdag 27 juni 2009

Een kort berichtje

Langzaam begint het moment te naderen dat ik de 'echte' archieven niet langer links kan laten liggen, althans als ik nog een zinvolle stap verder wil komen met het onderzoek. Om alles goed voor te bereiden heb ik een lijst gemaakt van de gegevens van al mijn rechtstreekse voorouders, voor zover ik ze ken. Die lijst is vervolgens opgedeeld in zes categoriexebn: geboorte/doop, huwelijk en overlijden/trouwen vxf3xf3r 1811 en datzelfde nxe1 1811. Ik heb dat zo gedaan omdat ik voor een aantal, voornamelijk kleinere gemeentes in een ander archief moet zoeken naar gegevens van voor en na die tijd. Vervolgens heb ik de zes lijsten weer verder verdeeld naar archiefplaats.

Zo heb ik nu een ruwe hoeveelheid - nog niet gecontroleerd - materiaal, die ik in de fysieke archieven moet gaan checken op juistheid. Daarbij hoop ik natuurlijk nog meer te weten te komen over het leven van mijn familie. Jammer dat ik niet kan overleggen met iemand die meer ervaring heeft, want ik ben een beetje bang dat dit niet helemaal de juiste aanpak is. Zal ik een vraagje uitzetten op een genealogieforum, of ga ik het avontuur aan? Dat laatste, denk ik.

Leuk, elke week een keertje of twee op pad om verder te zoeken. Ik heb er zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten